Header afbeelding
Nieuwe Laan 8 2902 BW CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Griep- en pneumokokken vaccinatie

Op woensdag 23 oktober vaccineren wij alle patiënten van huisartsenpraktijk Rozenburcht.

Iedereen die hiervoor in aanmerking komt heeft een oproep gehad met een tijdslot.

Locatie: Nieuwe Laan 8, 2902BW Capelle a/d IJssel

Informatie over griep en pneumokokken

Echte griep ( influenza ) is een ziekte die ernstige gevolgen kan hebben. Vooral voor oudere patiënten met chronische ziekten ( b.v. longziekten, suikerziekte, nierziekten, hart- en vaatziekten) lopen een groter risico. Voor hen is het belangrijk om jaarlijks een inenting tegen griep (influenza te halen).

Pneumokokken zijn bacteriën waar u erg ziek van kunt worden op uw leeftijd. Personen met een geboortejaar van 1-1-1961 tot en met 31-12-1964, komen in aanmerking voor de inenting. De inenting maakt de kans kleiner dat u ziek wordt door pneumokokken. U heeft minder kans op het krijgen van een longontsteking. Na 5 jaar is de prik uitgewerkt. Op grond van onze gegevens komt u in aanmerking voor een gratis inenting tegen griep en pneumokokken.

Voor meer informatie: www.thuisarts.nl of www.rivm.nl/griepprik

Corona maatregelen

Blijf thuis en maak een nieuwe afspraak als u een positieve corona test heeft. Wij vragen u te testen bij klachten zoals hoesten, kortademigheid, verkoudheid en koorts.

Er hoeft geen tijd te zitten tussen de corona booster en de griepvaccinatie volgens het RIVM.

Wat moet u doen als u geen brief heeft gehad maar wel recht heeft op de vaccinatie?

Als u de assistente van uw huisarts belt, kan zij een brief voor u printen en u een tijdslot geven.

Publicatiedatum: 11-10-2023